fredag, juli 3

Fredagkväll

Vi har mest suttit i skuggan idag. Har varit väldigt varmt. 29 grader i skuggan. Pappan och morfarn har skruvat och pillrat för att sedan starta upp hojen. Vi drog några repor här på gräset och jag ska tala om för er att det är en 27kilos vibrator. Känn på den du!

Jag vibrerar fortfarande. Kineser har nog inte samma standard som oss.
Denna leksak kanske blir mer populär hos tjejerna än hos killarna. HAHAHA.







Arvid har varit på uteplatsen med gåstolen idag. Först fattade han inte att det var möjligt att gå när han hade skorna på sig. Det gick bara inte, han stod bara och lyfte en fot i taget och kollade undrande på oss. Tillslut fattade han vitsen och satte fart mot gräset. Då kom nästa besvikelse. Det gick ju inte att köra där. Tror pappan måste modifera och sätta monstertruck hjul på den. =)







I denna värme var ingen av oss sugna på någon varm mat så jag gjorde pastasallad. Väldigt gott.

Jag hittade ett recept på en vit chokladkaka i en kärringtidning som jag provbakade till efterrätt. Den vågar man göra fler gånger.


Kladdkaka med vit choklad

Detta behövs till ca 20 bitar
250g vit choklad
200g smör
3 ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3,5dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Ugn: 175 grader

Gör så här:
1. Bryt 150g av chokladen i bitar och smält tilsammans med smöret under omrörning. Det gör inget om det skär sig. Låt svalna.
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt. Tillsätt chokladblandningen.
3. Blanda mjöl och bakpuler och vänd ner detta i smeten. Hacka resten av chokladen grovt och rör ner i smeten.
4. Häll upp i en form som är 30x25 cm, klädd med bakplåtspapper.

Grädda i 25 min. Låt kakan kallna och skär i rutor. Servera gärna med hallon.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade