fredag, maj 27

Äntligen fredag

Vaknade i morse just efter sju, steg upp och såg att Arvids lampa inte fungerade. Sen insåg jag att vi inte hade någon ström i hela huset så jag trodde någon säkring hade farit. Käkade frukost och begav oss mot sjukan och barnmorskan när jag ser att inga skyltar lyser, inne på sjukan är det rena rama mörkerleken med ficklampor... men för min egen del spelade det inte så stor roll men det var mycket folk som fick fara hem för att det inte gick göra något utan ström. Samhället är verkligen sårbart vid dessa tillfällen. Jag trodde att en sjukstuga hade någon form av reservkraft att tillgå men det verkar inte som det.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade