söndag, februari 22

Bakat+fisksoppa

Har bakat lite i eftermiddag. Igen.. :) Har gjort kladdkaka, chokladbollar samt kolakakor. Fyller ju år på onsdag så ifall att någon skulle hitta på att komma finns de något att bjuda på.

Grannen har varit hit och provsmakat kolakakorna och dom fick då godkänt. Hans mamma hade frågat efter receptet på fisksoppan som jag bjöd honom på så jag måste försöka minnas hur jag gjorde.. :)


Krämig fisksoppa
2 grönsaksbuljong tärningar
1 l vatten

Koka upp.

2-3 morötter
Skärs som slantar
1 purjolök

Lägg ner detta i buljongen koka ca 5 min
400gr torsk (1pkt torskfileér)
Salta torsken.
Skär torsken i ganska stora bitar och lägg ner detta i soppan.

5 dl mjölk + 4 msk vetemjöl blandas sen ner i soppan

Koka torsken i ca 10 min.

På slutet:
Vispa ihop 2 äggulor med 1 dl grädde häll sedan ner detta i soppan.



Man kan ju ta mer grönsaker och blanda i lite allt möjligt men detta var vad som fanns hemma när vi gjorde den.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade