tisdag, augusti 25

Tisdag

Dagens goda gärning bestod av att hjälpa en busslast thailändare att tanka bilen. De var vid OKmacken och skulle försöka betala med pengar. Jag lyckades tillslut förstå att de hade varit där i morse och försökt att tanka med det hade inte gått. Stod och försökte prata med dem, men engelskan var knagglig, både för dem och för mig.... till slut viftade jag fram dem till slangen och visade hur dom skulle göra. De skulle tanka för 600 spänn, en hundring och en femhundring. Automaten tar bara 100-, 50-, och 20-lappar så jag gick in hos skoterhandlaren och växlade deras 500-ring. Visade sedan igen hur de skulle göra och sen drog jag vidare. De tackade mig oerhört mycket.. Inte så lätt när man inte kan språket.

1 kommentar:

Therese sa...

hihi, räddaren i nöden :)

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade