söndag, december 6

Söndag

Hade ställt väckaren på klockan 7 imorse, men jag kände mig inte pigg. Käkade frukost och sen körde vi Arvid till farmor och farfar eftersom det inte blir så mycket vettigt gjort om han ska vara med i renoveringsarbetet.
Idag hann vi faktiskt ganska mycket. Jag torkade klart alla tak och lister med målartvätt och pappan målade taken i sovrummen och hallen. Jag kan tala om att taket i framför allt köket var verkligen inte rent. Fy och usch. Det gick supertungt att torka eftersom det var så skitigt... Det borde vara olagligt att röka inomhus. Jag hann även med att rengöra väggarna i vardagsrummet och i köket. Det känns iallafall bättre när man har torkat av dem.

Det var verkligen guld värt att farmor hade lagat middag och bjudit oss. Jag hade verkligen inte varit sugen på att ställa mig och laga mat efter denna dag...


Arvid har verkligen blivit duktig på att gå nu, han kan både gå, stå stilla samt nu kan han även styra över vart han ska. Tidigare gick han bara rakt fram men nu kan han vända och gå precis vart han vill. Visst drattar han på rumpan ibland men de får man ju räkna med :) Det har ju bara gått två veckor sedan han stod själv för första gången. Men det är väl så att när dom liks kommer på det så faller bitarna på plats ganska snabbt.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade