torsdag, april 9

Torsdag

Orkade inte skriva igår. Tant I kom och hälsade på, hon hade varit snäll och köpt lite hälsokost åt mig från stan. Sen installerade vi photoshop, så då blev jag upptagen resten av dagen... Inser att jag är en sopa på det där. Måste nog gå kurs tillsammans med ettåringar.

For hem ifrån morfarn efter middagen. Kollade igenom posten och sen var det dags att ge Arvid ett dopp. Det håller på att vara betydligt enklare nu när han kan sitta själv med lite stöd. Tidigare skulle man ju ha armar och händer runt honom. (hade underlättat om jag varit bläckfisk) Efter det skulle jag bara natta honom och sen skulle jag se tv och vara på datorn hade jag tänkt. Men det blev inget av det, jag somnade nämligen brevid honom... Så det blev en lång natt för mig. Skönt!

Som vanlig när någon ska vara ledig på jobbet så blir det strul... Men efter lite puzzlande så ska jag sitta på trafiken på tisdag. Blir en hel dag, så morfarn skulle ställa upp att vakta lillen på morgonen innan pappan har hunnit hem och sen får han ta över ansvaret. Hoppas att det inte är kaos, var ju så länge sen man var där att jag vill inte ha det extra strulig. Minns ju knappt hur man gjorde... Men det brukar lösa sig.

Nu närmar sig påsken med stormsteg! Bara denna dag kvar och sen är det långledigt. Morfarn är och stökar i källaren idag också, undrar om han kan göra en paus så att vi får fara ner och påskhandla lite. Vi och alla andra. Skulle tro att det är mycket folk på byn en dag som denna. Men det är bara bita ihop.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade