måndag, september 21

Kväll

Blev en dyr handling idag, och tung.

Lyx i en småbarnsförälders dag är:
Att morfar var här så jag fick fara på affären utan Arvid, samt
Sitta i lugn och ro på dass utan att ha lillen rivandes i massa grejer.

Tack för det!

Blev lite muffinsbak idag också. Äppelmuffins.. men typ utan äpplen. HAHA, i receptet stod det 4 stora äpplen och jag tog ett, litet var det dessutom. Glömde nämligen köpa nya och arvid måste ju få... (jag kan ju låtsas att det var anledningen, men i verkligheten fick jag hjärnsläpp)
De blev bra även utan äpplen, men dom hade blivit kanongoda med mer. Så kan det vara ibland när man har en skrikandes bebis som rycker och sliter i byxbenet medan man ska försöka baka.
På något konstigt vis så lyckas jag dra fram otroligt mycket skålar och annat. Känns som om jag har stått och diskat undan hela kvällen..

1 kommentar:

Mirjam sa...

Jo jag kan då inte fatta att min lilla bäbis är ett år! Man känner sej nästan som en gammal tant när man hela tiden säger "å vad fort tiden går"! =P
Men jag kan nästan längta till att våran kotte ska sitta still någon gång!

Och du slog då huvudet på spiken med att det är lyx att nån gång få vara själv på dass! Kan ju nästan kännas som ett "halleluja moment" haha
Man får nog lite udda värderingar som småbarnsförälder..=P

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade