onsdag, september 9

Onsdag

Skyndade mig att cykla hem från jobbet mellan skurarna idag. Käkade lite lunch och sen drog vi och morfar iväg till moster. Hon fyller nämligen år idag! Körde över Hedberg på väg dit, även fast vi visste att de är vägarbete. Morfar ville se hur det såg ut. Kan säga att vägen har blivit dubbelt så bred! Det blir riktigt bra när dom blir klara där. När vi kom till Gardejaur, mitt i kurvan så ligger det en gran över vägen!!! Blåsten som varit idag hade nog gett den en knuff i fel riktning... Det var bara tur att vi hann stanna av. Det var någon bil före oss som inte hade haft lika tur, granen var nämligen avkörd på två ställen... Den bilen ska inte ha blivit snygg.

Det blev som en liten släktträff. Vi var väl 12-15 stycken där. Riktigt trevlig att ses! Så jag passade även på att ge W hans presenter som jag aldrig har haft chansen att ge honom. För vi blev ju sjuka just när han skulle ha sitt kalas... Så typiskt. Arvid tyckte det var spännande att titta på alla människor och leka med barnen.

Körde över Arvidsjaur hem, vi hade fått nog av hedbergsvägen. Stannade av hos min kusin och hämtade mina plastburkar som jag beställt av henne. Nå, på väg hem så blir vi tvungna att tvärbromsa igen för då springer en älgko med tvillingkalvar upp 50 meter framför oss... Däcken gnällde i asfalten.. Vi fick då fart på pulsen iaf...

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade