torsdag, juni 4

Har varit och vattnat på mormors grav, och vad tror ni jag hittade i blomlådan? Jo en liten harpalt! Jag trodde först att det var en ogrästuva men sen kollade jag närmare på det och då såg jag ju vad det var. Trodde först att den var död eftersom jag hade ju vattnat ikring den och den hade ju inte flyttat på sig så då pratade jag med vaktmästaren som stod just brevid och då kom han också och kollade. Han petade först väldigt försiktigt på den, inget hände. Strök på den, inget. Knuffade den lätt, då! Hopp! och skuttade lite moloket iväg. Jag kom ju och störde den mitt i hans lunchlur.
Gick sendan ner på andra kyrkogården och vattnade mammas kruka. Fortfarande ingen kant. Var tvungen att ringa till Anita och kolla vad som hade hänt och hon visste inte. Hon trodde att kanten var där. Så nu skulle hon då iaf kolla upp det.

Inga kommentarer:

Välkommen!

Trevligt att just du tittar in på vår sida.
Den här bloggen handlar om vår lilla familj som består av pappa Erik, mamma Yvonne och våra barn Arvid och Oskar. Hoppas du hittar någon intressant läsning här hos oss!

Bloggintresserade